Friday, August 12

Siri mengimbau kenangan : Part 1


Dari kiri: Khaira, Ainun, Syazana, Atie, Nabilah

Tahun 2001: SMKA Naim Lilbanat........

Tahun 2001 aku dimasukan ke sekolah naim yang mana salah satu sekolah yang femes di kelantan....Tapi aku second intake so before aku p sekolahh nih aku sekolah kt SMK Kamil, Pasir putehh....Pengalaman di naim cukup banyak dan banyak mengajar aku supaya menjadi manusia yang berguna macam sekarang.:)read:bangsa perasan.....hahaha...

Ingin aku ceritakan first time masuk ke sekolah naim aku sangat takut kerana rata-rata pelajarnye tergolong dikalangan pelajar yang hebat yang mana datang dari sekolah di bandar dan of kos semuanya pandai-pandai belaka..Aku tahu aku tidak setaraf dengan mereka-mereka ini kerana aku hanyalah datang dari sekolah rendah kampung yang memang tidak dikenali ramai.

Pun begitu member satu sekolah dengan aku ada dua orang tetapi budak berdua ini memang ternyata kebijakkannya..Melalui hari-hari di naim sepanjang tingkatan satu membuatkan aku berasa sangat seronok di dalam ketakutan...Aku seronok mempunyaii ramai kawan dann kawan- kawan di dalam gambar di atas adalah kawan sekelas aku yang rapat dengan aku ketika berada di tingkatan satu...Kami belajar bersama - sama dan bermain bersama-sama dan aku sangat leka sehinggakan aku tidak paham apa yang di ajar oleh guru....hahaha..skemanyaa.....!

Aku hanya nak bercerita pengalaman dan kenangan yang sangat best..Ade time kami menduduki ujian akhir tahu sangat la susah bagi aku..ye laa orang study ko dok main2....Dlu hobi aku berbualll...sangat suka berbuall..sekarang pun kot...so, bila jumpa gng sekepala banyak keluar crite2 yang best smpaikan xde masa nk stdyy..bile time ujian akhir tahun mula la ak terkankang2 seorang diri xleh jawabbb...naikk stresss!!!aku dah jangka result akhir tahun f1 aku mesti terukk...dan mmg betul teruk sbb aku ditempatkan di kelas akhir masa f2....aku sedey n malu lagi2 antara kawan2 ak , aku je dok kelas belakang.....Ainun kelas pertama, nabilah kelas kedua, syazana kelas ke 3, khaira kelas ke 4 and akuuu?????hahahahh..kelas ke 5..muahahahaahahah...

Tapi kitaorang tetap kawan baik macam biasa even aku kelas last punn...sebab nabilah ngn ainun adalah sumber utama aku untuk bertanyakan kerja sekolah dan berbincang,read: meniru

Masuk f2 lagi bestt....!!perangai cam haram jadah..hahah...paling xleh belah sekali biasa la skolah agama kan wajib semayagn maghrib dengan isyak berjemaahhh....kitaorng boleh pergi ponteng semayang konon2 buat xleh semayang sebab xder masa nk buat kerja sekolahhh.....kitaorng angkut sejadah naik dalam kelas.. Bila kawan tengah semayang , akan ade 2 3 org berjaga2 diluar kelas konon cover line....semayang mgrib je kt kelas, isyak semayang kat dorm..kalo kawan2 lain tny ko semayang apa malam2 cm gini, biasa la jawab je semayang hajat...adoii..ingt kes nih jahilnye aku dlu.

Tp tabiat buruk kitorang nih skejap jep ...xpsll2 kantoi bodoh je dengan exco asrama...rupanya projek kami dapat dihidu oleh pelajr f3 time tuh sbb bgnunan diorng sebelah je dgn kami....diorng pi report.. xpsl2 kitoarng kene panggil time rollcall.....and time tuh seingt aku kawan aku mimi yang jdi ketuaa mintak maaf kt seme orang n janji xnk buat lagii...ayt xleh belah mimi yang aku igt smpai skang: maafkan kami, kami masih mentah umur setahun jagung:hahahhahaa..setahun jagung la sangat!!!

Kalo nk dingatkan balik banyakk sangat benda baik n buruk yang aku buat kawt naim dluu...xlarat nk citer kat sini satu2..seket2 bolehh laa...ahaha.......bile kitaorng dahh naik form 3,,,aku pun dah start insaf dah sket2 ...time tuh study jerr...otak pk study je tuk pmr...and alhambullilahhh kami berlima get best result in our PMR!!!yahooo............

Aku sayang korang2....my best frenn foreva...dah 11 taun kann kita kawann...susah senang bersama.......love u all!!!

p/s: khaira mg bace entry aku ni bangga x..??hahahaha

No comments:

Post a Comment

Jangan segan tinggal komen yaa