There was an error in this gadget

Tuesday, August 16

Nak berdakwah jangan kutuk orang lainn..!

Dah macam jadi trend skarang ni kann banyak je video2 agama yang diupload dekat facebook or laman sosial yang lainn..Kebanyakkannya mempunyai unsu-unsur yang agak kelakar dan lucu..Sebab itulah ceramah agama tersebut jadi menarik dan tidak boring.Kalau tak, tak akan mendapat smabutan yang memuaskan..Tapi sekarang nih aku lihat banyak video-video ceramah agama yang agak kelakar tetapi pada mase yang sama ianya seperti hendak ditujukan kepada individu-individu tertentu melalui perli secara halus...

Aku tak nak lah sebut kan ustaz mana or tajuk ceramah pam tapi sejak kebelakangan ni aku banyak terjumpa ceramah agama yang banyak memerli kerajaan kita sekarang ini, or parti - prti politik..Semestinya penceramah itu datang dari parti bertentangan sebab itu banyak ceramah agamanya terdapat unsur-unsur memerli dan penonton berderai ketawa..Apakah sopan kita sebagai umat islam begitu,...??Adakah kita telah menyalahgunakan ilmu yang kita ada..tepuk dada tanyalah minda anda...


"Saya lihat ramai orang politik membuat syarahan agama tanpa tauliah. Syarahan agama yang mempunyai kepentingan politik sepatutnya tidak boleh dipercayai.


 Kata-kata diatas aku petik dari paper berita harian beberapa minggu yang lepas yang man datangnya dari Dr Mahathir Mohamad...Aku bersetuju dengan kata2 beliau sebab skarang nih aku tengok banyak ceramah yang kononnye bertajuk keagamann tetapi bila kite dengar ianya sebenarnya banyak yang berkaitan dengan politik..Bagi aku politik is politik kenapa harus dicampurkan dengan agama...????

Apepun biarlah kita tahu menjaga diri kita agar tidak terkeluar dari batas2 kita sebagai umat islam..~




No comments:

Post a Comment

Jangan segan tinggal komen yaa